1. De uitdaging
Fluitje Van Ne Cent is een campagne komende vanuit Stad Gent om het mobiliteitsplan bekender te maken in Gent. Cayman werd hiervoor ingeschakeld om het circulatieplan duidelijker te maken naar de personen toe die stad Gent willen bezoeken.
De grootste uitdaging was hier voor WiSEO om meer naamsbekendheid te geven aan de campagne via zoekmachine advertenties. De periode van de campagne 'Fluitje Van Ne Cent' moest lopen van 27 april 2018 tot 30 juni 2018
2. De oplossing
Een deel van het campagnebudget moest worden uitbesteed om online via de zoekmachines meer bekendheid te krijgen. Om te beginnen zorgde WiSEO hier voor meer bereik aan de hand van zoekadvertenties en op die manier verkeer naar de website te krijgen via zoekwoorden zoals: parkeren Gent, parkings Gent, circulatieplan Gent en de vraag: hoe geraak ik in Gent?
Daarnaast werden enkele mooie banners gemaakt om te vertonen als display advertentie om te zorgen voor nog meer naamsbekendheid.
Als laatste werden er ook Youtube advertenties voorzien om te zorgen voor meer weergaven van de promotiefilmpjes.
Video advertenties (Youtube)
Een tamelijk groot deel van het campagnebudget ging ook naar videoadvertenties om de promotiefilmpjes bekender te maken en meer views te bezorgen. Zo werd het gepromote filmpje meer dan 18 duizend keer extra bekeken waarbij 41.25% van de kijkers minstens de helft van het filmpje bekeek.Hieronder staat het vermelde filmpje: