Roularta Media Group marktleider
Roularta Media Group is een Belgische multimediagroep, marktleider op vlak van magazines zoals
Knack,
Libelle,
Trends, ...
In totaal heeft RMG 1.308 werknemers en wordt er een geconsolideerde omzet van 277 miljoen euro gerealiseerd.
1. De uitdaging : News SEO
Door de talrijke websites met nieuws gerelateerde content is News SEO zeer belangrijk. Om de online zichtbaarheid van de Roularta Media Group te vergroten werd in 2018 een SEO team opgericht bestaande uit 6 mensen. WiSEO werd ingeschakeld om in-house SEO opdrachten te gaan vervullen. Frederik Vermeire wordt ingeschakeld voor deze opdracht gezien zijn jarenlange ervaring.
2. De oplossing
Onder leiding van James Groenemans tracht het Digital Hub Team meer organisch verkeer naar de merken van Roularta te sturen. Het doel van deze SEO optimalisaties zijn meer traffic naar de websites te genereren om zo de inkomsten via de bannering op de websites te verhogen en de verkoop van online abonnementen stimuleren. Elk lid van het traffic team heeft z’n eigen projecten en specialiteiten. Zo Is Frederik vooral bezig met technische implementatie vraagstukken, informatie architectuur oefeningen en technische JIRA-tickets met het development team (vb. structured data). Daarnaast geeft hij geregeld opleidingen aan de verschillende merken van Roularta om aan te tonen hoe de redacties mee moeten groeien met de online trends.
Geregeld geeft Frederik opleidingen aan de verschillende merken van Roularta.

Redactie Flair
"De opleidingen van Frederik zijn voor onze redactie enorm waardevol. De printsector wordt steeds digitaler en daarom is het belangrijk dat de redactie van Flair op de hoogte blijft van de laatste trends op vlak van SEO."
Je website zichtbaarder maken in de zoekmachines?
Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten. Contacteer ons