Als CRO consultant werd ik ingeschakeld voor deze opdracht :

1. De uitdaging

Storesquare is een e-commerce marktplaats waar lokale handelaars hun winkelaanbod gemeenschappelijk aanbieden aan de consument. Storesquare is een toekomstgericht en positief antwoord op de evoluties in e-commerce.

Traffic en conversie verbeteren zijn één van de hoofdpijlers voor het e-commerce team bij Storesquare. Conversie optimalisatie is eigenlijk het verbeteren van het conversie percentage van een website of webshop waardoor dus uit hetzelfde aantal bezoekers meer omzet of een ander conversie doel gehaald wordt.


2. De oplossing

Als conversie optimalisatie specialist werkte ik een 8-stappen plan uit om de conversie te verhogen doorheen een aantal fasen. De eerste fase was het op orde zetten van tracking systemen zoals Hotjar, Google Analytics, ... De tweede fase was het vastleggen van conversie KPI’s. Een volgende fase was vanuit mijn kennis de nodige aanpassingen op de webshop laten doorvoeren. Een volgende fase was het bekijken van user testings om de gebruiker meer te begrijpen en learnings in kaart te brengen. Doorheen het proces is de nodige portie UX nooit ver weg om de nodige verbeteringen aan de webshop te doen.


Het resultaat
Het conversie percentage verhogen is niet een druk op de knop. Door middel van een goed onderbouwde roadmap wordt maandelijks het conversie percentage verbeterd.


Koen Ovaere - Operations Director Storesquare


"Het vakgebied conversie vraagt zeker bij grotere webshops zoals Storesquare om een dedicated CRO specialist. De webshop moest gescand worden op conversie verbeteringen in een eerste stap. Het wekelijkse overleg met het development team is cruciaal om de conversie te verhogen. "



CRO Storesquare

“Ik lees regelmatig artikels over SEO om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en trends, maar wat ik heb geleerd tijdens dit traject is niet te vergelijken met het lezen van artikels. Frederik weet zeer goed waarover hij spreekt en kon elke vraag gefundeerd beantwoorden. Ook had hij voor elk probleem dat zich voordeel een verklaring én een oplossing.”

“Het resultaat liegt er dan ook niet om: enkele aanpassingen in de broncode zorgden voor een grote stijging in het aantal geïndexeerde pagina's op Google".

 

 

 

Al 184 abonnees             Uniek en exclusieve tips             1 x per maand



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.