Maandelijkse SEO optimalisaties voor WEBA

Weba Meubelen is een Belgische meubelwinkel die bekend staat om haar uitgebreide assortiment aan meubilair en woonaccessoires waar je portemonnee niet onder lijdt. Je vindt er meubels voor je woonkamer, slaapkamer, kantoor en keuken, evenals een divers aanbod van decoratieve items en huishoudelijke artikelen, onder andere. Weba Meubelen is gericht op een breed publiek met budgetvriendelijke opties. Met fysieke winkels en een online aanwezigheid streeft Weba ernaar om toegankelijk en klantvriendelijk te zijn voor haar klanten, met een breed scala aan producten online beschikbaar op een gebruiksvriendelijke website.

 



1. De uitdaging

Bij de start van het project had WEBA reeds mooie rankings binnen zoekmachines op populaire keywords zoals "stoelen," "tafels," "zetels," en "meubels." Dus lagen de opportuniteiten in het verder organisch groeien van alle categorieën.

 


2. De WiSEO aanpak

Voordat we aan de slag gaan met een uitgebreide SEO-audit, bepalen we samen met WEBA de prioriteiten. Gezien het omvangrijke assortiment waarin WEBA uitblinkt, is het gemakkelijk om de focus te verliezen. Vanuit een bestaand en gefragmenteerd zoekwoordenonderzoek hebben we dit samengevoegd met nieuwe zoekwoorden om één samenhangend SEO-hart te vormen, het startpunt voor de optimalisaties.


  1. Focus bepalen

    In nauwe samenwerking met WEBA bepalen we de focus van de optimalisaties, gebaseerd op een gedetailleerde analyse van het webshopassortiment. Na zorgvuldige evaluatie hebben we besloten om als eerste de categorie 'zetel' onder handen te pakken. Hoewel de categoriepagina al een top positie had, hebben we de optimalisaties gericht op verschillende subcategorieën met behulp van long-tail keywords.

  2. Structuur uittekenen

    To the drawing boards! Om WEBA volledig te overtuigen van het SEO-verhaal tekenen we de gewenste paginastructuur uit in de vorm van een mock-up en mindmap met navigatiestructuur.

     
  3. Content audit

    In de content audit adviseren bestaande, belangrijke pagina's en briefen we nieuwe pagina's voor de specifieke focus. Dit kan gaan van meta data en headers, tot interne linkstructuren en extra content uitwerken op de pagina relevanter te maken voor bezoekers

     
  4. Linkbuilding en autoriteit

    Om de E.E.A.T. (Expertise, Experience, Authoritativeness, en Trustworthiness) van WEBA te verbeteren, werd er gewerkt aan een duurzaam netwerk van externe links en on-page optimalisaties, waaronder voornamelijk adviespagina's, inspiratiepagina's en blogs vallen, waarbij de expertise, ervaring en autoriteit van WEBA verder worden ontwikkeld.

     
  5. Technische optimalisaties

    Naast content is ook de techniek van de website een belangrijke SEO-factor. Die kan namelijk het verschil maken in indexatie en ranking. In de technische audit adviseren we, vanuit een mobielvriendelijke benadering, verbeterpunten doorheen de website. Denk hierbij aan het correcte gebruik van headers, sitemaps, meta-data, structured data en JavaScript crawl-issues, evenals de alom gevreesde Core Web Vitals.

     


3. Het resultaat


Door de vlotte samenwerking en hands-on aanpak van marketing team van Weba, hebben we mooie resultaten kunnen bereiken.

Posities

Bij de start van het traject rankte WEBA met 30 keywords op positie #1. Na optimalisaties en een traject van 2 jaar scoort WEBA met 117 keywords op positie #1. De volledige top 5 kende een ongeloofelijke groei van 110% aan keywords.

 

Branded VS Non-Branded

Het Non-Branded SEO aandeel van WEBA steeg van 17% naar 25%

 

Content creatie

Meer dan 200 extra categoriepagina's werden gerealiseerd over verschillende clusters.

 

 


×

Ook op zoek naar een SEO oplossing op maat?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons

Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :