BrightonSEO 2023 - September editie

Ben je dit jaar niet tot in Brighton geraakt om deel te nemen aan de grootste SEO conferentie van Europa, het Tomorrowland voor SEO? Geen nood! Onze collega's Ian en Konrad trokken het kanaal over en namen heel wat inzichten, tips en strategieen mee voor jou.

 

Hieronder de belangrijkste insights op een rijtje

  1. Top 10 mistakes in websites

  2. Internal linking for big websites

  3. Google My Business inzetten voor SEO

 

 

Top 10 mistakes in websites - Dom Hodgson

Hoe monitor je websites? Welke problemen moet je vermijden en wat doe je om deze op te lossen?

 

10 struikelblokken:

  1. geen of onjuiste hreflangs

  2. verouderde footertekst en datum

  3. redirects van www-url’s naar niet-www-url’s

  4. geen of onjuiste redirects

  5. 404 pagina’s

  6. noindex of nofollow op staging websites

  7. fout ingestelde canonicals

  8. vervallen domein

  9. vervallen ssl-certificatie

  10. fouten negeren en niet aanpakken

 

How to handle internal linking on large scale websites - Julien Deneuville

Interne linking is essentieel onderdeel van SEO, en het is nog belangrijker voor grote websites. Je uitdaging? Interne linking op grote schaal op een efficienten manier gaan doorvoeren.

  • Check de link score en vergelijk met je business objectives en je clicks uit Google Search Console. Dit kan je doen met een aangpaste extractie uit Screaming Frog.

  • Optimaliseer buttons en interne links

  • link bovenaan aan via breadcrumbs (Kijk voor inspiratie eens op de website van Decathlon, zij hebben een mega menu menu en breadcrumbs)

  • Link binnen hetzelfde niveau, bijvoorbeeld van categorie naar categorie

  • Link van productpagina’s naar andere pagina’s met bijvoorbeeld “Andere kochten ook”

  • Zorg steeds voor een licht aangepaste ankertekst

 

Local SEO en Google My Business

Local SEO at scale: turning a single drop into a waterfall of impact - Ehab Aboud

Apple, Bing & Google platforms for multi location local SEO optimisation - Michel van Luijtelaar

Harry & Lloyd's idiot-proof guide to GBP optimization - Greg Gifford

 

  • Zie je Google My Business profiel als een etalage, trek de gerbuiker aan, je eerste indruk is belangrijk

  • Maak gebruik van de verschillende attributes zoals honden toegelaten, rolstoeltoegankelijk enz

  • Beantwoord je reviews

  • Gebruik geen zoekwoorden in je bedrijfsnaam dit kan afgestraft worden (voorlopig hebben we dit nog niet gezien bij klanten)

  • Een review die minstens 2x geliked is, zal ook als default vertoond worden ongeacht de lengte of als deze een foto bevat.
    → Dus gebruik deze tips om slechte reviews te verbergen en ze naar onder te schuiven ;) 

 

Enkele sfeerbeelden vanop BrightonSEO 2023 - september editie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :