SEO migratie voor Hydro@Home
Hydro@Home is een op en top Belgisch bedrijf gespecialiseerd in waterontharders zonder elektriciteit. De research en development gebeurt door Delta Water Engineering in Antwerpen, en de productie verloopt in samenwerking met De Brug vzw uit Mortsel. Een inspirerend bedrijf van eigen bodem, zoals we het graag hebben bij WiSEO.
1. De uitdaging
Hydro @ Home klopte bij ons aan voor een migratietraject. Het nieuwe domein bestond reeds en had al content, maar rankte niet goed voor de gewenste zoekwoorden. Daarom hebben wij hen begeleidop vlak van SEO tijdens het bouwen en lanceren van hun nieuwe website.
Waarom kiezen voor een website migratie met hulp van WiSEO? Bij een wijziging van domeinnaam wil je de rankings van je oude domein zeker behouden, en misschien zelfs verbeteren. Dit was een hele uitdaging zijn aangezien de SERP (Search Engine Result Page) van zoekwoorden zoals 'waterontharder', 'waterverzachter' en 'waterontkalker' gedomineerd worden door portaalwebsites.
2. De WiSEO aanpak
Zoals altijd gingen we methodisch te werk om zeker te zijn dat we niets over het hoofd zagen. Dit doen we aan de hand van een stappenplan.
-
Alles begint met een planning
Een goede samenwerking is essentieel om een geslaagde SEO migratie te bekomen. Daarom gebruiken we Asana om alles op te volgen. Zo weten wij en Hydro@Home in welke fase van de migratie we zitten en wat er nog moet gebeuren.
-
Intake gesprek
Elke migratie is anders en vraagt dus om een persoonlijke aanpak. Tijdens het intake gesprek luisteren wat de verwachtingen zijn en kijken we of dit realistisch is. Op basis daarvan stellen we een plan op die aansluit op die verwachtingen en de groeimogelijkheden.
-
Zoekwoordenonderzoek en informatiearchitectuur
Een van de eerste stappen is een zoekwoordenonderzoek. Daaruit kwamen heel wat interessante findings naar boven; welke landingspagina’s moeten er nog gecreëerd worden, … Dit stellen we dan visueel voor in een informatiearchitectuur. Op deze manier wordt de logica achter de structuur van de website duidelijk. We brengen dit samen met de expertise van Hydro@Home in waterontharders en komen zo tot een finale structuur.
-
Uitwerken van pagina's in Moqups
Aan de hand van de informatiearchitectuur hebben we een goed zicht op welke landingspagina's waar moeten geplaatst worden op de website. WiSEO leverde hiervoor ‘ruwe mock-ups’ aan. In deze mock-ups worden de voornaamste SEO-elementen aangeduid, welke headings erop moeten komen, etc … De designers en UXers van Hydro@Home gingen hiermee aan de slag. Na enkele feedbackrondes konden de pagina’s uitgewerkt worden.
-
Redirectplan opstellen
Finaal voor de effectieve migratie stellen we een redirectplan op. Al snel bleek dat er een groot aantal redirects moest worden doorgevoerd om de rankings van het vorige domein te behouden. Om al die redirects één op één in te stellen te veel tijd in beslag neemt (en dit ook niet mogelijk was door veel filter URL’s), hebben we ervoor gekozen om 90% van de redirects op te vangen met redirectrules. Deze rules werden opgemaakt aan de hand van RegExp en vervolgens in een .HTAccess bestand geplaatst. We hebben deze grondig getest zodat alles vlot verliep op de dag van de migratie.
3. Het resultaat
Zoekwoorden
Naast de hoofdzoekwoorden zoals ‘waterontharder’, ‘waterhardheid meten’ ,‘waterontharder zonder elektriciteit’... hebben we ook sterk ingezet op blogs en interne linking zodat deze allemaal goed bereikbaar zijn.
Dit resulteerde in meer dan 100 relevante zoekwoorden die in de top 3 van organische zoekresultaten zitten en behoud of stijging van positie op focuszoekwoorden.
Branded VS Non-Branded
Na de migratie is meer dan 95% van het organische verkeer van Hydro@Home non-branded.
Ook op zoek naar een SEO oplossing op maat?
Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten. Contacteer ons