Maandelijkse SEO optimalisaties voor Tadaaz

Of het nu een communie, verjaardag of een geboorte is, voor alle uitnodigingen en kaartjes voor alle feestjes heeft Tadaaz wel iets dat je zoekt!

 

1. De uitdaging

Tadaaz zet volledig in op organische groei binnen zoekmachine met maandelijkse SEO optimalisaties 

 

 

2. De WiSEO aanpak

SEO is geen sprint, maar eerder een marathon. En aan een marathon gaat veel training aan vooraf. Hieronder vind je hoe WiSEO te werk gaat;

 

  • Focus op belangrijke events

Zo hebben we dit jaar een harde focus gelegd op communie- en lentefeesten. Hiervoor hebben we heel wat content briefings uitgewerkt. In een content briefing analyseren we alle pagina’s die belangrijk zijn voor dit specifieke evenement en gaan we bekijken wat er nodig is om de pagina bovenaan in de zoekresultaten te krijgen.

Dit kan gaan van meta data & headers, tot interne linkstructuren en het uitwerken van extra content om de pagina relevanter te maken voor bezoekers.

 

  • Proactief werken

Voor een aanbieder van uitnodigingen en kaartjes zijn er bepaalde momenten in het jaar heel belangrijk, bv. Kerst en communie. Het is dan cruciaal om op tijd te beginnen, want SEO duurt vaak iets langer en we willen het moment niet mislopen. Goed begonnen is dus al half gewonnen!

 

  • Concurrentieanalyse & monitoring

Door de heel competitieve markt van (wens)kaartjes is het cruciaal de online concurrentie te monitoren en op tijd en stond te gaan bezoeken. Zo kunnen we snel inspelen op veranderingen/trends.

 

  • Technische optimalisaties & UX

Willen we dat de content goed scoort, is het belangrijk dat ook de technische achtergrond optimaal is ingericht. Op die manier kan content gemakkelijk gevonden worden en vlotter geïndexeerd worden. Ook gebruiksvriendelijkheid is inmiddels een vaste waarde geworden binnen SEO en zal alsmaar belangrijker gaan worden. We voerden een grondige pagespeed audit door waarin enkele optimalisaties werden geformuleerd en we geven op regelmatige basis advies om UX en CRO te optimaliseren.

 

3. Het resultaat
 

  1. Rankings

    22% van de keywords die we tracken neemt de eerste positie (non-branded)
    Het aantal keywords in de top 3 rankings stijgt met 20% (non-branded) sinds begin dit jaar (januari 2023).

     

  2. Traffic

    Het aantal bezoekers hebben we laten stijgen met 34% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar (januari - oktober 2022 vs. januari - oktober 2023)

     

  3. Revenue
  • ​​Omzet vanuit organisch verkeer is gestegen met +34%
  • Conversieratio is gestegen met +11%, (verhouding sessies-transacties)

  • Aantal transacties vanuit een organisch bezoek zijn gestegen met +59%


t.o.v. dezelfde periode vorig jaar (2022)

 

 

 

Ook op zoek naar een SEO oplossing op maat?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :