WiSEO sluit exclusieve partnership met ADchieve

Blogger
Categorie
Leestijd
7 min

Wat is Adchieve?

Adchieve is een tool die geavanceerde advertentiemogelijkheden aanbiedt voor zowel tekst- als shopping advertenties. De tool verwerkt feeds met (liefst zoveel mogelijk) producten om tot advertentiecampagnes.
Je zet de campagnes op en je ziet de omzet stijgen en de kosten verlagen.

Wat met handmatige acties denk je vast? Die zijn niet meer nodig. Zo bespaar je wederom tientallen uren (en kosten) per maand.

We geven het toe: het klinkt bijna te mooi om waar te zijn!

Wat ook mooi is, is als bedrijven blijven innoveren. Dat doet Adchieve ook. Zo zitten ze maandelijks rond de tafel met Google en Bing om hun laatste nieuwe insights door te spelen en eventuele feedback te geven. Zo blijft deze geniale tool op elk moment relevant.



Download hier de case study van Google en ADchieve

Download case study

×

Over ADchieve


Hoofdkwartier : 's Hertogenbosch, Nederland
Website : www.adchieve.com
Verkozen tot beste Google- en Bing-tool van Nederland 2018 (bron)

"Maandelijks overleg met Google"

“We zijn er trots op dat we wereldwijd de grootste API-partner van Google zijn voor Shopping. Google gebruikt intern klantcases van ADchieve als het gaat om omvangrijke Shopping campagnes en hoe daar technisch mee om te gaan. Gezamenlijk is (extern) een internationale succescase gepubliceerd. Maandelijks vindt technisch overleg plaats met Google, ontvangen we de laatste insights vanuit Google en levert ADchieve feedback aan Google. Zo raadpleegde Google ons ook bij de ontwikkeling van Data Studio. Naast de samenwerking met Google werken we ook met Bing samen in de ontwikkeling van Bing specifieke toepassingen.” Aldus Danielle Bol van ADchieve.



“Wanneer je honderden of duizenden producten wil adverteren in zoekmachines, dan is ADchieve een no-brainer"

Frederik Vemeire

 

Case studie Dewaele Vastgoedgroep:



Aanpak Adchieve voor Dewaele vastgoedgroep

Bij WiSEO is de no-nonsense aanpak heel belangrijk. Dit is hoe de aanpak begon met onze klant Dewaele vastgoed met advies:

Tijdens een sessie van een dagdeel worden alle betrokkenen vanuit Wiseo opgeleid om zelfstandig ADchieve te kunnen opzetten c.q. inzetten. Dit omvat zowel de inzet van Search voor longtail en eventueel midtail, alsmede het automatiseren van Shopping.

Twee weken na de kick-off sessie volgt een recap “call”, waarin de ADchieve consultants inhoudelijke feedback geven op jullie gemaakte vorderingen. Dit is tevens het ijkmoment om te checken in hoeverre aanvullende opleiding nodig is, of dat jullie ADchieve goed onder de knie hebben.

 


Het resultaat
De resultaten voor Dewaele mogen er zijn. Zo zijn er sinds januari 2018 reeds 747.000 kliks via Adchieve tegen een lage CPC. SEA werd dewaele.com’s tweede belangrijkste kanaal en zorgde voor 20% van alle website bezoeken.

Hoe is WiSEO Adchieve premium partner geworden?

Door de jaren ervaring kennen we bij WiSEO de Adchieve tool intussen door en door. Daartoe laat het ons in staat om Adchieve campagnes vanaf 0 op te bouwen. Hierdoor is er geen tussenkomst van derden voor de opstart van de campagnes meer nodig.

Met meer dan 1000 panden in het aanbod bij Dewaele is het bijna onmogelijk om voor iedere pand een handmatige Google advertentie op te maken. De opzet en het onderhouden van slechts één advertentie is gemiddeld één uur werk. Dus 1000 advertenties opzetten en optimaliseren = 1000 uur werk. Dit zou dus ongeveer 25 weken werk zijn. De panden bij Dewaele verkopen gemiddeld heel snel en er is dus constant rotatie.

adchieve stats
 

 

Adchieve voor alle merken van Dewaele vastgoedgroep

 

1000 handmatige advertenties opzetten, optimaliseren en onderhouden zou een voltijdse job innemen om deze advertenties enkel nog maar online te houden. Adchieve bood ons een goede oplossing om dit volledig geautomatiseerd te laten verlopen. Daarbij is het grootste voordeel van Adchieve dat het schaalbaar is. Morgen mogen er dus gerust nog eens 1000 panden extra in portefeuille bij Dewaele komen.

De voordelen van Adchieve voor dewaele.com zagen we direct. Daarom hebben we dit ook meteen opgestart voor de andere merken van de dewaele vastgoedgroep: turner.immo, vanderbuild.be en solandset.be.

 

 


×

De online zichtbaarheid van je website verhogen?

Volg de in-house SEO opleiding van WiSEO en versterk samen met je marketingteam de online vindbaarheid in de zoekmachines.

Contacteer ons

Je kent Frederik Vermeire misschien van :


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.