1. De samenwerking met VRT MAX

Elke week zappen heel wat Vlamingen naar de VRT. Maar sinds enige tijd kan je ook alle afleveringen en films herbekijken op het luister-en videoplatfom van de Vlaamse openbare omroep, VRT MAX, vroeger VRT NU.

 

Via VRT MAX bekijk je gratis naar uitzendingen van Een, Canvas en Ketnet via je tablet, computer of smartphone. Je kijkt dus waar en wanneer je wil naar Eurosong, Bumba of De Afspraak.

 

VRT MAX klopte aan bij WiSEO om hun zichtbaarheid in de zoekresultaten en hun SEO strategie maandelijks te ondersteunen.

 

 

2. De oplossing

De maandelijkse SEO ondersteuning omvat verschillende zaken;

  • Briefing technische requirements met development
    Specifieke technische vereisten worden besproken aan het begin van het traject.

 

  • Overleg development met betrekking tot React implementaties
    beslissingen over het implementeren en gebruik  van een JavaScript-library voor het bouwen van de user interface doorheen het traject.

 

  • Maandelijkse overlegmomenten met PO en development

 

  • SEO optimalisaties digitale content (zoals podcasts, video’s, …)
    WiSEO deed aanbevelingen om de content beter zichtbaar te maken: zoals voorstellen van titels en beschrijvingen, gebruik van interne linking en optimaliseren van afbeeldingen.

 

  • Opleidingen, advies en begeleiding (hoofd)redacteuren
    Om steeds mee te zijn met de ontwikkelingen binnen SEO gaven we een aantal opleidingen, adviezen en begeleiding aan verschillende teams binnen de redactie.

  • Resterende opvolging migratie VRT NU -> VRT MAX
    Vroeger was er VRT NU, vorig jaar veranderde het platform naar VRT MAX. Om een vlotte overgang te maken hielp WiSEO bij de migratie van het platform. Ook via VRT International zien we resultaten.

 

  • SEO KPI Dashboard 
    Om de optimalisaties te kunnen beoordelen bouwden WiSEO een SEO KPI dashboard. Op dit dashboard kunnen we overzichtelijk weergeven hoe de verschillende KPI's zoals aantal bezoekers evolueren tijdens het traject.

 

  • Projectmanagement: opvolging in Asana
    Een goed resultaat begint bij goede communicatie en opvolging. Het project wordt opgevolgd met een ticket systeem in Asana zodat beide partijen weten in welke fase het traject zict bevindt. Dit zorgt ook voor een centraal punt waar alle informatie en te voltooien optimalisaties terug te vinden  zijn.

 

 

 

Ook op zoek naar een SEO partner?

Contacteer ons vrijblijvend

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :