Allround zichtbaarheid in zoekmachines voor Wit-Gele Kruis

Je ziet ze vaak in het straatbeeld, de verpleegkundigen en zorgkundigen van het Wit-Gele Kruis. Alleen al in de provincie West-Vlaanderen kijken meer dan 130.000 patiënten dagelijks uit naar de komst van hun verpleeg- of zorgkundige van het Wit-Gele Kruis. Ze zorgen naast thuisverpleging ook voor een adviserende en preventieve rol in de zorg. Zo realiseren ze een zorg op maat voor al hun patiënten. Hun missie: zorgen dat hun patiënten zo lang mogelijk kunnen blijven wonen waar ze het liefste zijn… Thuis!

 

1. De uitdaging

Hoewel het Wit-Gele Kruis een gevestigde waarde is binnen de zorgsector, klopten ze in 2019 aan bij WiSEO om hun online zichtbaarheid te verbeteren. Concreet was Wit-Gele Kruis op zoek naar een partner die een complete zoekmachine marketingstrategie kon begeleiden en uitwerken om beter lokaal te scoren op belangrijke zoekwoorden. Dit zowel op vlak van SEO als SEA.

 

De vraag naar zorg- en verpleegkundigen is anno 2024 groter dan het aanbod. Daarom is ook rekrutering van nieuwe werknemers een voortdurende uitdaging voor Wit-Gele Kruis. Ze willen streven naar meer sollicitaties via organische kanalen (zoals bv. Google For Jobs) en ondersteuning zoeken via Google Ads.

 

2. De WiSEO aanpak

Om Wit-Gele Kruis een betere zichtbaarheid te geven binnen zoekmachines deelden we de strategie op in verschillende projecten:

 

 

SEO (Search Engine Optimization)

  • Optimalisatie van de website van Wit-Gele Kruis voor relevante zoektermen om organisch verkeer te vergroten

  • Uitvoeren en begeleiden van een SEO-migratie voor Gezond Thuis, inclusief content pruning, redirect plan en nauwgezette opvolging met developers

  • Ontwikkelen van content briefings voor vacaturepagina’s om de vindbaarheid van vacatures te verbeteren

  • Scoren op lokale zoekwoorden met relevante kruispagina’s zoals ‘thuisverpleging Brugge’

  • Google For Jobs

  • Consistentie binnen Google My Business profielen

 

 

SEA (Search Engine Advertising)

  • Inzetten op betaald verkeer met responsieve advertenties en displayadvertenties

  • Zoekwoorden bepalen die we op betaald vlak kunnen inzetten om zo de online zichtbaarheid te vergroten, van rekruteringszoekwoorden tot zoekwoorden die te maken hebben met hun dienstverlening en dit voor elke provincie apart

     

  • Instellen van de juiste conversies om zo de zoekwoorden en advertenties op een relevante manier te laten lopen

  • Regelmatige opvolging om trends en patronen te identificeren en continue inzichten te verzamelen in een sterk veranderend landschap

 

 

Dashboarding & tracking

  • Implementatie van dashboards in Looker Studio om de prestaties van de optimalisaties te monitoren en analyseren

  • Meten van conversies en visueel voorstellen van optimalisaties op vlak van SEO en SEA, opgedeeld per provincie
     

 

 

3. Het resultaat

Het resultaat van deze samenwerking heeft geleid tot aanzienlijke verbeteringen in de online zichtbaarheid van het Wit-Gele Kruis. Door een geïntegreerde aanpak van SEO & SEA hebben we niet alleen de vindbaarheid verbeterd van de diensten die Wit-Gele Kruis kan aanbieden, maar ook het aantal sollicitaties via organische en betaalde kanalen aanzienlijk verhoogd.

 


Roel Tilkin - Digitale communicatie strateeg bij Wit Gele Kruis

“De krakken van WiSEO slagen er in om onze online zichtbaarheid jaar na jaar te verbeteren. Ze luisteren naar onze noden en zetten samen met ons de nodige stappen. Ze hebben hiervoor niet alleen de juiste technische skills, maar weten ons ook op een laagdrempelige manier mee te nemen in het proces.”




×

Ook op zoek naar een SEO oplossing?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons




Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :