Multivariate testing of MVT is het testen van meerdere variabelen op meerdere versies om de combinatie te achterhalen die het best converteert. Het principe van multivariate testing is net dezelfde als die van A/B testing maar met meerdere variabelen in éénzelfde versie die vergeleken wordt met andere versies die ook over meerdere variabelen beschikken. Deze techniek wordt vaak toegepast op landingspagina's zodat men kan zien welke het best converteert. Het verschil met A/B testing is dat er voor elk variabel element een pagina is met de meest optimale resultaten. 

 

Vorbeeld: Verschillende webpagina's testen met zowel een andere CTA, titel en design. 

  • CTA 1, titel 1, design 1
  • CTA 1, titel 1, design 2
  • CTA 1, titel 2, design 1
  • ...

 

Je kent Frederik Vermeire misschien van :


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.