1. De uitdaging

Door webbouwer Wieni kwamen we in contact met de website van Dagelijkse Kost. De uitdaging voor WiSEO bestond eruit om deze prachtige website ook te doen stralen in de zoekmachines. Naast enkele specifieke problemen van de website, wou Dagelijkse Kost ook een SEO-audit van de gehele website.

 

Structured Data

Een specifiek probleem van de website was dat er geen afbeeldingen gegenereerd werden naast de recepten in de zoekmachines. Bij de concurrenten werd dit wel vertoond dus moest Dagelijkse Kost snel ingrijpen. Een ideale klus voor het WiSEO team.

 

Scampi diabolique zonder structured data:

Recept zonder structured data


2. De oplossing

Vooraleer we aan de SEO-audit begonnen, gingen we het probleem van de structured data aanpakken. In Google Search Console zagen we dat er reeds markup toegevoegd was, maar deze niet werd getoond omwille van een Google penalty. In onze analyse kwamen we al snel te weten dat op alle recepten dezelfde markup stond en deze niet uniek was voor elk recept. Alle structured data uniek maken was hier de oplossing voor het probleem. Door deze structured data toe te voegen aan de recepten, zagen we een significante stijging in de Click-Through Rate.


Scampi diabolique met structured data:

Recept van Dagelijkse Kost met structured data

Naast de toevoeging van een foto van het recept, zie je ook de verwachte kooktijd en gerelateerde recepten.


SEO-audit

We hebben buiten enkele specifieke problemen, ook een volledige SEO-audit van de website opgesteld. Zo kwam bij het zoekwoordenonderzoek aan het licht dat er voor heel wat relevante zoekwoorden geen landingspagina's waren. Dit hebben we opgelost door nieuwe thema's toe te voegen aan de website. In de footer van Dagelijkse Kost kan je alle nieuwe thema's van de website terugvinden.


Footer Dagelijkse Kost

 


Dagelijkse Kost mobiel



Het resultaat
Door meer te focussen op verschillende thema's met de daarbij horende recepten, hebben we heel wat nieuwe bezoekers kunnen aantrekken. De paarse lijn toont het totaal aantal vertoningen en de blauwe lijn toont het totaal aantal kliks.

Dagelijkse Kost - organisch verkeer van thema's

 

 

Wil je deze case lezen vanuit het standpunt van de webbouwer? Lees dan de case van Wieni.

 


×

Ook problemen met structured data?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons

Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :