1. De uitdaging
Door webbouwer Wieni kwamen we in contact met de website van Dagelijkse Kost. De uitdaging voor WiSEO bestond eruit om deze prachtige website ook te doen stralen in de zoekmachines. Naast enkele specifieke problemen van de website, wou Dagelijkse Kost ook een SEO-audit van de gehele website.
Structured Data
Een specifiek probleem van de website was dat er geen afbeeldingen gegenereerd werden naast de recepten in de zoekmachines. Bij de concurrenten werd dit wel vertoond dus moest Dagelijkse Kost snel ingrijpen. Een ideale klus voor het WiSEO team.
Scampi diabolique zonder structured data:
2. De oplossing
Vooraleer we aan de SEO-audit begonnen, gingen we het probleem van de structured data aanpakken. In Google Search Console zagen we dat er reeds markup toegevoegd was, maar deze niet werd getoond omwille van een Google penalty. In onze analyse kwamen we al snel te weten dat op alle recepten dezelfde markup stond en deze niet uniek was voor elk recept. Alle structured data uniek maken was hier de oplossing voor het probleem. Door deze structured data toe te voegen aan de recepten, zagen we een significante stijging in de Click-Through Rate.
Scampi diabolique met structured data:
Naast de toevoeging van een foto van het recept, zie je ook de verwachte kooktijd en gerelateerde recepten.
SEO-audit
We hebben buiten enkele specifieke problemen, ook een volledige SEO-audit van de website opgesteld. Zo kwam bij het zoekwoordenonderzoek aan het licht dat er voor heel wat relevante zoekwoorden geen landingspagina's waren. Dit hebben we opgelost door nieuwe thema's toe te voegen aan de website. In de footer van Dagelijkse Kost kan je alle nieuwe thema's van de website terugvinden.
Wil je deze case lezen vanuit het standpunt van de webbouwer? Lees dan de case van Wieni.
Ook problemen met structured data?
Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten. Contacteer ons