Google Signals is een zelfstandig Google-product, geïntegreerd met Google Analytics 4, dat cross-device tracking en remarketing mogelijk maakt. Met Google Signals kan je begrijpen hoe gebruikers met jouw website omgaan over meerdere apparaten en sessies. Google Signals laat je dus toe om verbeterde advertentie- en rapportagestrategieën toepassen op verschillende apparaten.
Eénmaal je Google Signals hebt geactiveerd, kan je meer informatie verzamelen over:
- Cross-platform reporting: Google Analytics verbindt gegevens over apparaten en gebruikersactiviteiten van verschillende sessies met behulp van Google Signals of User ID-gegevens, waardoor inzicht kan worden verkregen in het gedrag van gebruikers bij elke stap van het conversieproces, van het eerste contact tot de conversie en daarna.
- Remarketing: Met Google Analytics-gegevens kunnen remarketingdoelgroepen worden gecreëerd die kunnen worden gedeeld met andere advertesing accounts die onder jouw beheer zijn.
- Functies voor advertentierapportage: Google Analytics verzamelt informatie aan de hand van de ingestelde trackingcodeconfiguratie. Inclusief gegevens van Google Signals en Google-reclamecookies als die aanwezig zijn.
- Demografische gegevens en interesses: Google Analytics verzamelt aanvullende informatie over demografische gegevens en interesses uit device-ID's en van gebruikers die zijn aangemeld bij hun Google-accounts als deze Ads Personalization hebben ingeschakeld.
Google zelf beschrijft het als volgt: "Google-signals zijn sessiegegevens van sites en apps die Google associeert met gebruikers die zich hebben aangemeld bij hun Google-accounts en die Ads Personalization hebben ingeschakeld. Deze associatie van gegevens met deze aangemelde gebruikers wordt gebruikt om cross-device rapportage, cross-device remarketing en cross-device conversie export naar Ads mogelijk te maken."
Het belangrijkste voordeel van Google Signals ten opzichte van Third-Party Cookies is dat het geaggregeerde gegevens gebruikt, dus persoonlijke gegevens worden geanonimiseerd en nooit door derden verwerkt. Het betekent dat de technologie de persoonlijke gegevens van gebruikers beschermt op een manier die voldoet aan de GDPR en andere privacywetten.
Meer weten of Google Signals?