Een NoFollow attribuut wordt gebruikt wanneer je naar externe websites linkt. Door dit toe te passen, geef je aan dat de gelinkte pagina geen autoriteit vanuit jouw PageRank mag ontvangen. Dit heeft zowel voor- als nadelen. Enerzijd behoud je de Pagerank van je eigen website, maar anderzijds kan het toevoegen van “NoFollow” de indruk wekken dat je niet volledig vertrouwd bent met de gelinkte inhoud.

 

Hoewel dit Google informeert dat je niet verantwoordelijk bent voor de link en dat deze niet moet worden gevolgd, kan het wel zijn dat Google deze nog steeds zal volgen (en daar kan je niets aan veranderen).

 

Het toevoegen van externe links, zelfs met een ‘NoFollow attribuut’ kan de gebruikerservaring verbeteren door gebruikers naar relevante informatie te leiden. Google interpreteert dit nog steeds als een teken dat je de gebruikers wilt helpen, anders zou je de link niet hebben geplaatst.

Deze term wordt ook vaak gebruikt in combinatie met NoIndex.

 

 


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :