Wat is SXO?

De combinatie van SEO en User Experience, ook wel afkorting SXO genoemd. Ze liggen erg nauw bij elkaar, en SXO (ofwel Search Experience Optimization) is een verbetering op de huidige SEO. Deze is vooral gericht op het verbeteren van de positie en meer zoekverkeer te verkrijgen naar een website. De User Experience zet dit nog eens in een hogere versnelling. Het wordt steeds belangrijker om te focussen op de noden van de gebruikers. Dit slaat op alle vlakken van de website.

 

Voordelen van SXO

  • WCAG-richtlijnen; het is belangrijk om je website leesbaar en duidelijk te maken voor mensen die nood hebben aan een beter georganiseerde website;

  • Het richt zich ook op de privacy- en algemene richtlijnen die in orde moeten zijn;

  • Kwalitatieve content en doelgerichte pagina’s;

  • Optimale navigatie.

 

Google hecht steeds meer belang aan het menselijke aspect van de SERP, wat weer weerspiegelt hoe belangrijk het niet is.

Google zal veel sneller je website tonen als deze geoptimaliseerd is. Zo gaat het kijken naar de tijd dat gebruikers gemiddeld op de website zitten en het ook rekening houden met de gebeurtenissen en (ingestelde) conversies in GA4.

Websites met lage kwaliteit of minder toepasselijke content, zal Google zien als minder kwaliteitsvol en zal het je minder goed laten scoren.


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :