16 boeken die je digitale kennis absoluut verhogen

Categorie
Leestijd
8 min

Heden ten dage kan heel veel kennis en expertise online gelezen worden, maar soms is het gewoon leuk - vooral tijdens vakantieperiodes - om eens een goed digital marketing boek erbij te nemen. In de loop der jaren las ik heel wat interessante boeken en stal ik die trots in mijn boekenkast. Hierbij een overzicht :

 

Krachtige SEO – De eerste Belgische SEO boek die gebaseerd is op de 15 jaar lange ervaring van Frederik Vermeire  - 2019 - Frederik Vermeire - 5*****

Dit boek is een no-nonsense boek waar je enkel praktijkgerichte tips terug vindt. Als zaakvoerder van WiSEO stuurt Frederik in 2019 een team van 4 SEO specialisten aan. WiSEO helpt bedrijven zoals Accent Jobs, Cebeo, Dewaele Vastgoedgroep, VRT, ... en vele andere bedrijven met hun zoekmachine optimalisatie. Frederik gaf reeds meer dan 100 in-company SEO opleidingen en heeft ook zijn eigen SEO academy om SEO kennis over te brengen. (volg hem zeker op Twitter).

Lees alles over dit boek

 

 

Maak ze gek! – Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing (boek)  - 2016 - Aartjan van Erkel - 4****

Veel ondernemers klagen dat ze te weinig klanten binnenhalen via internet. Verrassend, want de online bestedingen groeien gigantisch. Voorkom dat je concurrenten met jouw klanten aan de haal gaan. Onderscheid jezelf met super aantrekkelijke marketing op internet! Een erg knap boek van Aartjan (volg hem zeker op Twitter).

Lees alles over dit boek

 

 

Emerce Digital marketing guide - 2016 - Emerce - 3***

Digital Marketing Guide biedt het beste werk van bureau’s en media. Een showcase van het online marketinglandschap in Nederland. Digital Marketing Guide staat vol cases en inspiratie voor online marketing campagnes. 

Lees alles over dit boek

 

Ask Gary Vee - 2016 - Gary Vanynerchuck - 4****

Een compilatie van alle boeiende vragen uit zijn #askgaryvee show.  Gary Vaynerchuk is een inspirerende en ongewone ondernemer die het concept van 'crush it-knows how to get things done' introduceerde en hij is natuurlijk succesvol! In dit boek geeft hij antwoord op vragen rond ondernemen, investeren, social media platforms, Facebook Ads en nog veel meer. 

Lees alles over dit boek

Jab, Jab, Jab Right Hook - 2013 - Gary Vanynercheruck - 4****

Wat is het belang van social media, hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf en welk platforms er geschikt voor zijn. Leer hoe je een relatie opbouwt met je klanten, fans, friends of followers. Hoe je dat moet doen wordt aangetoond met goede en slechte voorbeelden.  iedereen die Social media zakelijk gebruikt of in de communicatie werkzaam is moet dit boek gelezen hebben!

Lees alles over dit boek

De toekomst van werk - 2015 - Laszlo Bock - 4****

Hoe zullen we werken in de toekomst? Dit boek geeft dit in een notendop.

Lees alles over dit boek

 

 

Elon Musk - 2015 - A. Vance - 5*****

Bezig met digitaal? Dan moet je dit boek lezen. Een levensverhaal van Elon Musk waar je veel elementen kan uit leren en misschien meenemen in je dagelijks leven. Volharding en niet altijd de meest gemakkelijke weg durven kiezen.

Lees alles over dit boek

 

 

The Everybody Writes - 2014 - Ann Handley - 4****

Je hebt schrijven en schrijven. Dit boek geeft je glashelder weer hoe het juist moet!

Lees alles over dit boek

 

 

Meer omzet met je webshop - 2014 - Jurjen Jongejan - 5*****

Zit je in E-commerce of je wilt er iets in gaan starten? Dan is dit de enigste aanrader die je nodig hebt. 

Lees alles over dit boek 

 

Handboek Google Analytics - 2014 - Gerard Rathenau - 4****

Topper onder de Google Analytics boeken!

Bestel dit boek

 

 

Growth Hacker Marketing - 2014 - Ryan Holiday - 4****

Growth hacker zijn de missing link tussen tech en marketing. Met een zeer laag budget halen zij het maximale uit marketing voor je bedrijf.

Lees alles over dit boek

 

 

Digital transformation - 2014 - Jo Caudron, Dado Van Peteghem - 4****

Een eye-opener die kan tellen. Ken je groot en logge bedrijven, help hen transformeren van een stervend fossiel tot een springlevende topmachine.

Lees alles over dit boek

 

 

De lean startup - 2013 - Eric Ries - 4****

Het idee om een startup op te starten? Dan kan je niet rond dit boek. Punt.

Lees alles over dit boek

 

 

LinkedInMarketing in 60 minuten - 2013 - Martine Meijburg - 3***

Een handig boekje voor tijdens treinritten. Haal meer uit je linkedin marketing in juist geteld 1 uur tijd.

Lees alles over dit boek

 

 

Think Outside the Inbox - 2010 - David Cummings, Adam R Blitzer - 4****

Een pad inslaan waar nog niemand zijn voetstappen heeft geplaatst, dit boek moet het klassieke 'silodenken' gaan vermijden.

Lees alles over dit boek

 

 

Facebook - 2010 - Ben Mezrich - 3****

Het social medium bij uitstek wordt besproken in dit boek van de eerste lijnen code van Facebook tot meningsverschillen van aandeelouders. Leuk leesvoer.

Lees alles over dit boek

 

 

What would Google Do? - 2009 - Jeff Jarvis - 5*****

Een absoluut must read voor iedereen in online marketing. Het begrijpen van het bedrijf Google en de Google 'wetten' stellen je in staat om meer uit het internet te halen. Hij vertelt je meer dan de wondere wereld van zoekmachine optimalisatie en SEA.

Lees alles over dit boek

 

 

Efficiënt werken is ook een belangrijke in je job. Lees hier een een extra boek die je kennis kan verhogen.

The Seven Habits of Highly Effective People - 1989 - Stephan Covey - 4****

"Een boek uit 1989?" zul je denken. Zijn laagdrempelige methodes worden nog altijd wereldwijd toegepast. Een aanrader! Lees de korte inhoud hier.

 

Hard thing about hard things – Building a Business When There Are No Easy Answers  - maart 2014 - Ben Horowitz - 4****

 

The-hard-thing-about-hard-things-Boek-marketing-WiSEO-aanrader

 

Ben Horowitz is één van de meest gerespecteerde ondernemers van Silicon Valley. Hij biedt zeer waardevolle advies over de harde wereld van de start-ups en essentiële zaken die business schools niet leren. Veel mensen tonen enkel de mooie kanten van het starten en runnen van een business maar velen vertellen niet over de harde struggles. Ben analyseert de problemen waar leiders mee te maken hebben, daarbij deelt hij zijn inzichten die hij verworven heeft in alle departementen (development, management, sales, inkoop, investement).

Lees alles over dit boek

Al 384 abonnees             Uniek en exclusieve tips             1 x per maand



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.