De all-in-one tool Semrush

Categorie
Leestijd
5 min

SemRush is een all-in-one tool om de SEO van je website te verbeteren. Naast SEO biedt het nog tal van andere mogelijkheden om bedrijven te helpen snel online te groeien. De belangrijkste troeven van de tool zijn keyword research, competitive research en ad campaign optimization. In deze blog geven we informatie over de tool en de verschillende toolkits die Semrush bevat.

Wat is Semrush?

Semrush is een volledige software tool die alle Search Engine Management factoren bundelt. Het is een uitstekende tool voor een domeinnaam-, keyword-, en concurrentieonderzoek, en het beheren van sociale media op één locatie. Het is de perfecte techniek op de drie pijlers van SEO (techniek, content en autoriteit) van je website te verbeteren en het biedt uitgebreide rapportagemogelijkheden. Er wordt actuele marktinformatie gebruikt om je bedrijf te helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen.

De zes toolkits van Semrush

Verschillende rapporten en tools die je helpen je campagnes te analyseren zitten omvat in de meer dan 40 verschillende toolkits. Je kan als bedrijf de belangrijkste tools selecteren die het succes van je campagne ondersteunen.

1. SEO Toolkit

De belangrijkste factor van Semrush is SEO, in deze toolkit zitten meer dan 20 tools en rapporten om je SEO te verbeteren. Hieronder bespreken we 5 elementen die de SEO toolkit bevatten.


Met de competitive research functie kan je een marktonderzoek doen en een concurrentieanalyse uitvoeren. Deze resultaten kan je gebruiken om je strategie te optimaliseren. Vervolgens is er keyword research. Met deze functie krijg je toegang tot de grootste keyword database op de markt en alle informatie die erbij hoort. De derde functie is linkbuilding en biedt een lijst van mogelijkheden. Daarnaast kan je met On-page- en tech-SEO de ranking van je pagina’s verbeteren. En ten laatste met de rank tracking functie verkrijg je een ranglijst van de domeinen op basis van de hoogste organische zichtbaarheid, gebaseerd op het maandelijkse verkeer door organisch zoeken.

2. Advertising Toolkit

Deze tool omvat onder andere een ad tracking functie. Hiermee kan je je zoekresultaten opzoeken en zien hoe je hierop rankt. Je kan resultaten traceren en statistieken sorteren met behulp van verschillende filters en instellingen, je SEO resultaten met die van andere vergelijken en SEO-rapporten exporteren.

3. Social Media Toolkit

Deze toolkit omvat 4 tools om je social media-routine en -analyse makkelijker te maken. Social media is een belangrijk instrument om te groeien en meer verkeer op je website te brengen.

4. Content Marketing Toolkit

Deze toolkit helpt je je bestaande content te plannen en te verbeteren, inhoud te onderzoeken en te schrijven.

5. Competitive Research Toolkit

Op basis van de strategieën van je concurrenten biedt deze toolkit je het nodige onderzoek om de correcte marketingbeslissingen te nemen.

6. Management Toolkit

Deze toolkit bevat verschillende oplossingen om je marketing te beheren vanuit één plaats, tijdig meldingen te krijgen in verband met rankings en nog veel andere mogelijkheden.


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :