1. Maak geen misbruik van de “event” markup
Heel wat websites maken vaak gebruik van de ‘event’ markup om hun coupons en vouchers extra te laten opvallen in de zoekresultaten. Die 'event' Schema Markup mag eigenlijk enkel gebruikt worden voor werkelijke evenementen zoals concerten, festivals of fuiven. Google wil daar nu absoluut komaf mee maken door websites af te straffen die misbruik maken van de 'event' markup. Lees de volledige blogpost op de website van Google Webmasters.
2. Conversion Hotel: De belangrijkste inzichten
Een conferentie die niet voor iedereen bekend in de oren zal klinken maar toch zeker de moeite waard is! Je wordt er 3 dagen volledig ondergedompeld in de wereld van Growth strategy,'s UX, Copywriting, Analytics, Pyschology en nog veel meer!
Volgende inzichten moet je zeker onthouden:
-
Een goede basis en minder sexy stuff
-
User testing is niet zinloos
-
Beslis op basis van je emoties
-
Continu verbeteren
-
Onthoud de ethiek van je job
Lees de volledige samenvatting van Conversion Hotel op de blog van Agconsult.
3. Conversion Day 2017
Het evenement waar iedere conversie minnende marketeer in België naar uitkeek, Conversion Day! Dit jaar vond het plaats op een prachtige locatie tussen oldtimers en andere blinkende bolides. Helaas waren we er zelf niet bij zijn maar Jelle Annaars van Supercontent maakte er een samenvatting van.
4. De meeste websites ranken prima zonder linkbuilding
Linkbuilding is belangrijk voor SEO, dat ontkennen we niet maar John Mueller (Webmasters Trends Analyst bij Google) beweert nu dat de meeste websites goed scoren zonder linkbuilding. Wil dat nu zeggen dat je niet meer aan linkbuilding moet doen? Neen, linkbuilding is en blijft een van de meest invloedrijke SEO factoren. Zorg er in de eerste instantie ook voor dat je website SEO technische 100% in orde staat en schrijf kwaliteitsvolle content gericht op je doelgroep. Kim Pittoors vertelt je er alles over op seonieuws.com
5. Belgen: “SEO? Niet belangrijk!”
Volgende Tweet van Dave Lorrez schudde ons toch even wakker...
Het grootste aantal top 10 posities in België zijn ingenomen door '.nl' domeinnamen!
Belgen:"SEO? Niet belangrijk!"
Nederlanders:"Geef maar aan ons!"#commercielezoekopdrachten pic.twitter.com/wV5ywQgcVo
— Dave Lorrez (E-tail) (@davelorrez) November 29, 2017