Hoe werkt Amazon SEO? 

Hier is een stap-voor-stap gids met tips en voorbeelden voor het optimaliseren van uw product listings om in contact te komen met meer klanten.

Verbeter de zichtbaarheid van uw producten door uw aanbiedingen te optimaliseren zodat ze worden weergegeven in zoekopdrachten op Amazon.com. We behandelen essentiële zaken zoals:

 

  • Waarom Amazon SEO belangrijk is

  • Hoe Amazon SEO werkt

  • Het optimaliseren van uw Amazon listings in 7 stappen

  • 5 algemene Amazon SEO best practices

 

Wat is Amazon SEO en waarom is het belangrijk?

 

Amazon zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het optimaliseren van product listings om ze hoger te laten scoren in product zoekopdrachten op Amazon.com. Een paar eenvoudige stappen kunnen de zoekresultaten voor producten verbeteren, de verkoop stimuleren en het winkelend publiek helpen uw merk te vinden.

 

Als Amazon verkoper kunt u SEO tactieken gebruiken om:

 

  • Meer verkeer naar productvermeldingen te leiden

  • De zichtbaarheid van producten en merken te vergroten

  • Conversiepercentages en omzetgroei te verhogen

 

Leer de taal: conversiepercentage

Een conversie is het resultaat van een koper die actie onderneemt. Het conversiepercentage is het percentage potentiële kopers dat een aankoop voltooit op het totale aantal bezoekers.

 

Naarmate meer bezoekers producten kopen, groeit het conversiepercentage. Gebruik conversiepercentage als een Key Performance Indicator (KPI) voor het meten van het effect van uw SEO-inspanningen.

 

Hoe Amazon SEO werkt

 

1. Amazon zoekbox

 

Shoppers kunnen naar artikelen zoeken door een term of zin te typen in het zoekvak bovenaan de homepage van Amazon.com. Online shoppers kunnen de Amazon zoekbox gebruiken om snel producten te vinden met een drop-down menu van afdelingen. Shoppers hebben ook de mogelijkheid om algemene trefwoorden in te typen. Amazon haalt relevante resultaten op voor het woord of de zin, en de klant kan de zoekopdracht verfijnen om zijn zoekresultaten te verfijnen.

 

2. Zoekfilters

 

Bij het zoeken naar producten kunnen klanten verschillende filters gebruiken om de zoekresultaten in een specifieke volgorde te zetten, waaronder:

 

  • Afdeling

  • Best Sellers (de populairste producten op basis van verkoopcijfers)

  • Nieuwkomers of nieuwe releases

  • Aanbevolen artikelen

  • Beoordelingen van klanten

  • Movers and Shakers (grootste stijgers in verkooprangschikking over 24 uur)

  • Hoge of lage prijs

  • Digitale inhoud en apparaten

  • Programma's en functies (zoals Abonneren & Besparen, Kleine & Middelgrote Bedrijven, en meer)

  •  

3. Pagina met zoekresultaten

 

Factoren die de zoekresultaten kunnen helpen bepalen zijn o.a:

 

  • Producttitels

  • Productbeschrijvingen

  • Geoptimaliseerde afbeeldingen

  • Product kenmerken

  • Concurrerende prijzen

  • U kunt SEO gebruiken om elk van deze elementen te verbeteren om uw positie in de zoekresultaten van Amazon te verbeteren. Verken de rest van dit artikel voor details.

 

4. Gesponsorde producten

 

Gesponsorde producten zijn kosten-per-klik (CPC) advertenties die verkopers kunnen gebruiken om individuele productvermeldingen in Amazon-winkels te promoten en zijn beschikbaar voor verkopers met een professioneel verkopersaccount dat is ingeschreven in Amazon Brand Registry. Advertenties verschijnen op pagina's met winkelresultaten en op pagina's met productdetails.

 

Amazon genereert automatisch advertenties en stemt deze af op zoekopdrachten. Gesponsorde producten kunnen u helpen bij het bereiken van shoppers met een hoge intentie die actief op zoek zijn naar producten die vergelijkbaar zijn met de producten die u hebt vermeld.

 

Wist u dat?

 

Het Listing Quality Dashboard is een hulpmiddel in Seller Central dat geselecteerde productinformatie uitlicht. Het dashboard toont productvermeldingen die verbetering behoeven en geeft aanbevelingen over welke productkenmerken u moet verstrekken.

 

5. Amazon verkooprangschikking

 

Amazon geeft alle verkopers een beoordeling op basis van metingen van de verkoopprestaties, waaronder accountgezondheid, beoordelingen, productprijs en andere factoren. Over het algemeen geldt: hoe hoger je staat, hoe meer verkooppotentieel je hebt. Lees meer over hoe de verkooprangorde werkt.

 

Optimaliseer uw Amazon listings in 7 stappen

 

Zie SEO als een continu proces om u te helpen de 300 miljoen klanten van Amazon te bereiken.

 

Begin met optimalisatie als een doorlopend onderdeel van uw e-commerce bedrijfsstrategie. U kunt uw inspanningen ook richten op zeven onderdelen van een productvermelding:

 

  1. Trefwoorden

  2. Product afbeeldingen

  3. Producttitels

  4. Productprijzen

  5. Productbeschrijvingen

  6. Belangrijkste kenmerken (opsommingstekens)

  7. Zoekwoorden aan de achterkant

 

Stap 1: Trefwoordonderzoek uitvoeren

 

Stel een uitgebreide lijst met trefwoorden samen Trefwoorden zijn de woorden en zinnen waarop mensen zoeken als ze online naar iets zoeken. Denk na over de producten die u aanbiedt en kruip in de huid van de klant. Welke woorden of zinnen typen ze in het zoekvak van Amazon om de producten te vinden die ze willen?

 

Als u de verkoop vanuit dit perspectief bekijkt, begint u patronen te zien. Hoe vinden klanten producten als de uwe? Om erachter te komen welke zoekwoorden je in je SEO-strategie moet opnemen, kun je deze ideeën eens proberen:

 

  • Typ verschillende woorden en zinnen in het zoekvak van Amazon. Kijk vervolgens naar de drop-down suggesties en begin met het samenstellen van een lijst met relevante trefwoorden voor vergelijkbare aanbiedingen.

  • Gebruik de resultaten van concurrenten als uitgangspunt voor uw eigen aanbiedingen. Experimenteer met vergelijkbare zoekopdrachten op Amazon.com om te zien wat er al is. Vergelijk vervolgens de zoektermen voor producten.

  • Verken de door Amazon voorgestelde en gerelateerde artikelcategorieën voor aanvullende ideeën.

  • Denk bij het samenstellen van je lijst aan long-tail en short-tail keywords.

    • Long-tail zoekwoorden zijn relatief specifiek. Ze hebben meestal een laag zoekvolume, weinig concurrentie en een hoger conversiepercentage omdat de klant meestal precies weet wat hij zoekt.

    • Short-tail keywords zijn bredere zoekopdrachten die meestal een hoog zoekvolume en veel concurrentie hebben. Zij kunnen een lagere conversie hebben omdat de klant naar verschillende opties zoekt.

  • De auto-complete functie op de Amazon zoekbox is een geweldige manier om populaire long-tail zoekwoorden te vinden die gerelateerd zijn aan uw product.

 

Leer het jargon: long-tail en short-tail zoekwoorden

Short-tail zoekwoorden zijn over het algemeen brede zoektermen. Ze hebben meestal een hoger zoekvolume. Bijvoorbeeld, short-tail keywords in een product search zou kunnen zijn "verlovingsringen," "kussens," of "yoga pants."

 

Long-tail zoekwoorden zijn meer complexe, specifieke zoektermen. Enkele voorbeelden kunnen zijn "custom diamond gouden verlovingsringen", "all-natuurlijke schuimkussens voor zijslapers," of "organisch katoen zwarte capri yoga broek".

 

Beide soorten zoekwoorden zijn noodzakelijk als onderdeel van uw SEO-strategie. Klanten die long-tail zoekwoorden intypen zijn meestal op zoek naar zeer specifieke producten. U kunt long-tail zoekwoorden gebruiken om deze preciezere aankopen vast te leggen. Short-tail keywords kunnen zichtbaarheid naar uw merk trekken, maar het kan ook een uitdaging zijn om te ranken voor deze minder specifieke, meer concurrerende termen.

 

Stap 2: Optimaliseer de producttitel

 

U hebt slechts een moment om de aandacht van een shopper te trekken. De producttitel (productnaam) is een van de primaire velden die Amazon en zoekmachines gebruiken om de relevantie van een detailpagina te meten als onderdeel van een zoekopdracht van een klant. Er zijn een paar dingen die u kunt doen om de kans te vergroten dat een klant op een titel klikt:

 

  • Uw producttitel moet overeenkomen met wat er op de fysieke verpakking van uw product zou staan.

  • Let op de lengte van de titel. Wij adviseren ongeveer 60 tekens lang en minder dan 80 tekens. Langere titels zijn ook moeilijker te lezen dan kortere titels, dus hoe langer uw titel is, hoe meer u het risico loopt de aandacht van een klant te verliezen.

  • Let op de verschillende titellengtes en de voorkeurtitels voor aanbiedingen in elke productcategorie.

  • Gebruik geen hoofdletters. Zet de eerste letter van elk woord met een hoofdletter, behalve bij voorzetsels (in, op, over, met), voegwoorden (en, of, voor) of lidwoorden (de, een, een).

  • Begin een titel met de merknaam van het product en zorg ervoor dat het merknaamveld is ingevuld.

  • Gebruik cijfers: "2" in plaats van "twee".

  • Gebruik geen niet-talige ASCII-tekens zoals Æ, © of ®.

  • Titels moeten de minimale informatie bevatten die nodig is om het artikel te identificeren en niets meer.

  • Gebruik geen subjectief commentaar, zoals "Hot Item" of "Best Seller".

  • Titels kunnen de nodige interpunctie bevatten, zoals koppeltekens (-), schuine strepen (/), komma's (,), en punten (.).

  • In titels kunnen metingen worden afgekort, zoals "cm", "oz", "in" en "kg".

  • Bekijk in het algemeen de vereisten voor producttitels en zorg ervoor dat u de criteria volgt om te verschijnen in relevante zoekopdrachten en zoekonderdrukking te voorkomen.

 

Stap 3: optimaliseer productbeschrijvingen

Gebruik gedetailleerde informatie over productfuncties en productgebruik in productbeschrijvingen van hoge kwaliteit om klanten te helpen producten te vinden, te beoordelen en te kopen. U kunt ook specifieke productinformatie benadrukken die niet elders in de listing staat.

 

Hier volgen nog enkele tips voor het maken van hoogwaardige productbeschrijvingen:

 

  • Neem merknamen op.

  • Vermeld maten, zoals schoenmaat.

  • Vermeld het type materiaal, zoals canvas voor een rugzak.

  • Vermeld relevante details zoals kleuren, verpakking en hoeveelheid.

 

Houd in het algemeen rekening met de beste praktijken voor de kwaliteit van vermeldingen en controleer de richtlijnen voor productvermeldingen voor specifiek beleid, regels en beperkingen. U moet uw product ook zorgvuldig beoordelen voordat u de staat ervan vermeldt. Zorg ervoor dat u de conditierichtlijnen bekijkt voor onaanvaardbare en verboden artikelen.

 

Verkooptip: gebruik het merkveld Hoewel het merk vaak is opgenomen in de titel, beschrijving en opsommingstekens, moet u het ook opnemen in het merkveld. Als klanten filteren op merk en het merk ontbreekt in je aanbieding - ook al staat het wel in de beschrijving - kunnen klanten je aanbieding nooit vinden.

 

Gebruik A+ Inhoud

A+ Content (voorheen Enhanced Brand Content) stelt merken in staat productkenmerken op nieuwe manieren te beschrijven door een uniek merkverhaal, verbeterde afbeeldingen en tekstplaatsingen op te nemen, wat bij effectief gebruik kan leiden tot hogere conversiepercentages, meer verkeer en meer verkoop.

 

Gebruik de Manage Your Experiments Tool

Door uw inhoud te optimaliseren met de Manage Your Experiments Tool kunt u jaarlijks gemiddeld $15K extra omzet realiseren. Vergelijk verschillende productafbeeldingen, titels en A+ Inhoud om erachter te komen welke inhoud beter presteert. Voer A/B-tests uit om te zien welke inhoud meer verkoop oplevert.

 

Leer de taal: A/B-testen

Met A/B-tests (ook bekend als splittests) kunt u twee versies van content vergelijken, zodat u kunt zien welke beter presteert. U kunt A/B-tests gebruiken om te leren hoe u betere inhoud kunt maken die uw klanten aanspreekt en helpt om meer verkoop te genereren.

 

Stap 4: productkenmerken optimaliseren

Belangrijkste kenmerken (opsommingstekens) spelen ook een rol bij de relevantie van een detailpagina als onderdeel van een zoekopdracht van een klant. Goed geschreven bullet points bevatten natuurlijk trefwoorden, maar de eerste prioriteit moet zijn om duidelijk te communiceren en klanten te helpen een aankoopbeslissing te nemen. Eén benadering is om een bulletpoint te beginnen met een kenmerk en vervolgens de voordelen van dat kenmerk te vermelden.

 

Duidelijke en beknopte bullet points zijn het beste. Gebruik de volgende richtlijnen bij het opstellen van uw bullet points:

 

  • Neem maximaal vijf bulletpoints op voor elk product.

  • Houd uw bullet points onder de 1.000 tekens in totaal (voor alle vijf bullets, niet per bullet). Deze richtlijn verbetert de leesbaarheid. Bullet points worden niet altijd geïndexeerd door Amazon Search, maar verschijnen altijd volledig op productdetailpagina's.

  • Benadruk de vijf belangrijkste kenmerken waarvan u wilt dat klanten ze in overweging nemen, zoals afmetingen, leeftijdsgeschiktheid, ideale omstandigheden voor het product, vaardigheidsniveau, inhoud, land van herkomst, enzovoort.

  • Houd een consistente volgorde aan. Als uw eerste opsomming het land van herkomst is, houd die volgorde dan aan voor alle producten.

  • Versterk belangrijke informatie uit de titel en beschrijving.

  • Begin elk opsommingsteken met een hoofdletter.

  • Schrijf met zinsfragmenten en gebruik geen eindpunctie.

  • Vermeld geen promotie- en prijsinformatie.

  • Zorg ervoor dat u alle regels en beleidsregels voor productdetailpagina's volgt.

 

Voorbeelden van productkenmerken

Hier volgt een voorbeeld van een basislijst met opsommingstekens die de richtlijnen volgt bij het beschrijven van een set regenkleding:

 

  • Met koordjes verstelbare capuchon en met drukknopen verstelbare manchetten om u droog te houden

  • Ruime, comfortabele pasvorm geschikt voor elk seizoen

  • 100% waterdicht voor bescherming bij regenachtig weer

  • Ademend om u koel te houden in de vochtigste omstandigheden

  • Verkrijgbaar in kaki, geel of groen

 

Naast deze algemene richtlijnen heeft elke categorie een voorbeeldrichtlijn. Voor meer informatie kunt u de stijlgids voor uw categorie downloaden in de tabel met downloadbare bestandssjablonen op de pagina Inventarisatiesjablonen voor productcategorieën (Inloggen voor Verkoperscentrale vereist).

 

Verkooptip: waarom zijn opsommingstekens belangrijk?

Bullet points helpen je om de belangrijkste kenmerken en voordelen van je product te verkopen. Klanten vertrouwen erop om de belangrijkste productkenmerken te begrijpen, omdat ze belangrijke of onderscheidende kenmerken van een product benadrukken. Bulletpoints verbeteren de klantervaring: Uit tests blijkt dat goed opgestelde bullet points de verkoop verhogen.

 

Stap 5: optimaliseer productafbeeldingen

Afbeeldingen van goede kwaliteit helpen klanten de belangrijkste kenmerken visueel te beoordelen en te vergelijken. Meerdere afbeeldingen stellen hen in staat het product vanuit verschillende hoeken te bekijken en kunnen een klant overhalen het ene zoekresultaat boven het andere te verkiezen. Effectieve productafbeeldingen prikkelen de fantasie van de klant en inspireren hem tot een aankoop.

 

Afbeeldingen moeten het product in gebruik tonen, verschillende hoeken laten zien en verschillende kenmerken belichten.

 

Hier zijn nog een paar factoren om rekening mee te houden bij foto's:

 

  • Elke detailpagina heeft minstens één productafbeelding nodig. Zes afbeeldingen en één video is ideaal.

  • Afbeeldingen moeten duidelijk, informatief en aantrekkelijk zijn.

  • Afbeeldingen moeten een witte achtergrond hebben en ten minste 85% van de beeldruimte vullen.

  • Gebruik 500 x 500 of 1000 x 1.000 pixels om de kwaliteit van de listing te verhogen.

Beoordeel de kwaliteit van uw afbeelding aan de hand van deze richtlijnen:

 

  • De afbeelding komt overeen met de productbeschrijving in grootte, kleur en nauwkeurigheid.

  • Het product is herkenbaar.

  • De afbeelding is een foto en geen tekening.

  • De foto is genomen onder een flatterende hoek.

  • Het product is scherp en goed verlicht.

  • Close-ups worden niet vertroebeld door highlights of schaduwen.

  • Het hele product is afgebeeld op de foto.

  • Achtergronden zijn eenvoudig en schoon zodat ze niet afleiden van het product.

  • Zorg voor zoveel mogelijk verschillende afbeeldingen. Veel productcategorieën bieden de mogelijkheid om swatchafbeeldingen en alternatieve afbeeldingen op te nemen.

 

Stap 6: optimaliseer product Zoektermen

Zoektermen zijn backend trefwoorden waarmee u boeiende en leesbare inhoud voor een productpagina kunt maken, terwijl u er toch voor zorgt dat Amazon alle trefwoorden indexeert die relevant zijn voor het product. Shoppers zien deze trefwoorden niet, dus door ze toe te voegen aan de "achterkant" van productvermeldingen, verbetert u de vindbaarheid van producten.

 

Tips voor het optimaliseren van uw zoektermen:

 

  • Neem alleen algemene woorden op

  • Neem synoniemen, afkortingen en alternatieve namen voor een product op.

  • Blijf onder de lengtelimiet. U hebt minder dan 250 bytes, dus minimaliseer onnodige tekens. Spaties en interpunctie tellen niet mee. Meer informatie over trefwoordkenmerken, -limieten en -opties.

  • Wanneer u zinnen invoert, typ ze dan in een logische zoekvolgorde.

  • Neem spellingsvarianten op indien van toepassing, maar neem niet opzettelijk spelfouten op.

  • Neem afkortingen en alternatieve namen op.

  • U kunt alle kleine letters gebruiken.

  • Je hebt geen interpunctie nodig, dus sla koppeltekens (-), dubbele punten (:), enzovoort over.

  • Scheid woorden alleen met spaties.

  • Herhaal geen woorden binnen het veld Zoektermen.

  • Stopwoorden zoals "een", "een", "en", "door", "voor", "van", "de", "met", enzovoort zijn niet nodig.

  • Gebruik enkelvoud of meervoud, beide is niet nodig.

 

Leer de best practices van Amazon op het gebied van zoektermen kennen en vermijd verboden zoektermen.

 

  • Hoe voeg je zoektermen toe via je Amazon Seller Central-account:

  • Log in op je Amazon seller central account.

  • Ga onder Inventaris naar Inventaris beheren.

  • Zoek de listing waar je zoektermen wilt toevoegen en klik op Bewerken.

  • Selecteer het tabblad Trefwoorden.

  • Voer uw trefwoord in het veld Zoektermen in en sla op.

 

Stap 7: optimaliseer de productprijs

De prijs van producten kan van invloed zijn op conversiepercentages en omzetgroei. Om producten concurrerend te prijzen, onderzoekt u de concurrentie en maakt u aanpassingen om een overtuigend prijspunt te ontwikkelen binnen uw niche.

 

Wist je dat je je productprijzen automatisch kunt aanpassen? Met Automate Pricing kunt u de prijzen van SKU's in uw catalogus automatisch aanpassen in reactie op gebeurtenissen zoals de prijs van de Aanbevolen Aanbieding, zonder dat u elke keer dat u uw prijs wilt wijzigen de SKU opnieuw hoeft te bezoeken.

 

Hier zijn enkele manieren waarop u productprijzen kunt optimaliseren:

 

Houd rekening met verzendkosten

Het aanbieden van gratis verzending kan de verkoop aanzienlijk verhogen. Denk vooral aan goedkope artikelen. Een verzendkosten van $5 voor een artikel van $5-10 is bijvoorbeeld niet erg aanlokkelijk en kan ertoe leiden dat een klant uw aanbod aan zich voorbij laat gaan.

 

Communiceer duidelijk uw verzendbeleid, inclusief kosten en levertijden. Gebruik de pagina Uw Info & Beleid om de informatie aan te vullen die u verstrekt in uw Verzendinstellingen.

 

Prijzen vergelijken

Met de functie Vergelijk prijzen van Amazon, beschikbaar wanneer u een regel voor een concurrerende koopbox of een regel voor een concurrerende lagere prijs maakt, kunt u automatisch de concurrerende prijs vergelijken en uw kans vergroten om in de koopbox te worden vermeld.

 

Probeer A/B-tests met prijspunten

U kunt A/B-tests (ook bekend als splittests) uitvoeren op prijspunten om te zien of het aanbieden van producten tegen verschillende prijzen een verschil kan maken in de verkoop. Probeer A/B-tests met prijzen.

 

Houd uw ranking bij

Volg uw productrangschikking op het Brand Dashboard en beheer productbeoordelingen. Positieve beoordelingen verbeteren uw zoekrangschikking. Volg best practices om positieve feedback en beoordelingen te behouden.

 

5 algemene Amazon SEO best practices

1. Herhaal geen zoekwoorden.

Focus op het bieden van een positieve klantervaring. Schrijf natuurlijk en focus op het geven van de informatie die klanten nodig hebben om een aankoopbeslissing te nemen.

Trefwoordherhaling (ook bekend als keyword stuffing) kan contraproductief zijn en tegen je werken.

 

2. Richt de verkoopkopie op de klant.

Beantwoord vragen van eerdere verkopers en productvragen op uw productpagina.

Probeer te anticiperen en te focussen op wat uw klant zou willen weten over een product, in tegenstelling tot wat u wilt zeggen over het product.

 

3. Help je rankings te verbeteren.

Gebruik Fulfillment by Amazon (FBA).

Gebruik A+ Content door u in te schrijven in Brand Registry.

Word een Amazon Prime verkoper, inbegrepen wanneer u zich inschrijft in FBA, om in aanmerking te komen voor de Prime badge en snelle, gratis verzending. Dit kan helpen bij het aantrekken van klanten die regelmatig zoeken naar producten met uitsluitend de Prime-badge.

 

4. Gebruik deze basisstijltips voor listings:

Wees beschrijvend, maar duidelijk en beknopt.

Wees overtuigend, maar niet opdringerig of gimmicky.

Wees nauwkeurig en waarheidsgetrouw over de toestand en de kwaliteit van het product.

Vermijd overdreven of subjectieve beweringen.

 

5. Download de Amazon Quick Start Seller Style Guide

Maak uitstekende productdetailpagina's door richtlijnen te volgen over dingen die u moet vermijden en consistente opmaak voor:

  • Titel, hoofdletters en cijfers.
  • Merknamen, handelsmerken en symbolen.
  • Wat wel en niet te doen voor details over belangrijke kenmerken (opsommingstekens).
  • Wat wel en niet op te nemen in productbeschrijvingen.
  • Extra tips voor afbeeldingen en hoe u een kwaliteitswaarschuwing op uw vermelding kunt voorkomen.
  • Door uw Amazon SEO spel te verbeteren, kunt u de zichtbaarheid van uw product vergroten, het klanttraject verbeteren, uw kansen op contact met meer klanten vergroten en de verkoop stimuleren.

 

FAQ

Wat is Amazon SEO?

Wanneer een koper zoekt op Amazon, wilt u dat uw aanbiedingen goed zichtbaar zijn in die resultaten. Amazon zoekmachine optimalisatie (SEO) is een manier om de hoeveelheid en de kwaliteit van het verkeer naar productvermeldingen via organische zoekresultaten te verhogen.

 

Door te werken aan het verbeteren van SEO, kunt u in contact komen met meer klanten, meer verkeer naar productvermeldingen leiden, de zichtbaarheid van producten vergroten, hogere conversiepercentages behalen, hoger in de zoekresultaten komen en uw omzet verhogen.

 

Hoe verhoog je je Amazon ranking?

Er zijn verschillende manieren om je Amazon ranking te verhogen. Door de Amazon normen te handhaven, ben je in een betere positie om in contact te komen met potentiële kopers. Over het algemeen geldt: hoe hoger je staat, hoe meer verkooppotentieel je hebt.

 

Extra manieren om je ranking te verhogen zijn onder andere:

 

  • Optimaliseer uw productvermelding, inclusief titel, productbeschrijvingen, belangrijkste kenmerken, afbeeldingen en prijsstelling.

  • Positieve beoordelingen verbeteren uw zoekpositie. Volg best practices om positieve feedback en beoordelingen te behouden.

  • Gebruik Fulfillment by Amazon (FBA).

  • Gebruik A+ Content door u in te schrijven voor Brand Registry.

  • Word een Amazon Prime verkoper, inbegrepen wanneer u zich inschrijft voor FBA. Veel Amazon klanten zoeken naar producten met de Prime badge omdat dit duidt op snelle, gratis verzending.

  • Volg uw productrangschikking op het Brand Dashboard en beheer productbeoordelingen.

  • Gebruik Amazon Selling Coach om uw verkoopsucces te vergroten.

Bekijk de rest van dit artikel voor meer informatie over hoe u uw ranking op Amazon kunt verbeteren.

 

Wat is de Amazon SERP?

SERP staat voor "zoekmachine resultaten pagina". De Amazon SERP toont resultaten aan shoppers nadat ze een product zoeken op Amazon.com. Optimaliseer uw Amazon-productvermeldingen om de productrangschikking op de SERP te verbeteren. Bekijk de rest van dit artikel voor manieren om product rankings te verbeteren met zoekmachine optimalisatie (SEO).

 

Wat zijn enkele Amazon SEO tools?

Amazon biedt veel tools om verkopers te helpen hun bedrijf op Amazon.com op te bouwen en te laten groeien. Hier is een korte lijst van tools om te helpen met SEO:

 

  • A+ Content (voorheen Enhanced Brand Content) stelt u in staat om producteigenschappen op nieuwe manieren te beschrijven door een uniek merkverhaal, verbeterde afbeeldingen en tekstplaatsingen op te nemen die bij effectief gebruik kunnen leiden tot hogere conversiepercentages, meer verkeer en meer verkoop.

  • Het Listing Quality Dashboard is een tool op Seller Central die belangrijke productinformatie voor klanten markeert, u product listings laat zien die moeten worden verbeterd en aanbevelingen geeft over welke productattributen u moet verstrekken.

  • Met de tool Beheer uw experimenten kunt u experimenteren met uw productafbeeldingen, titels en A+-inhoud om uit te zoeken welke inhoud beter presteert. Voer experimenten zoals A/B-tests uit om te zien welke inhoud meer verkopen oplevert.

  • Tools om afbeeldingen van hoge kwaliteit toe te voegen aan aanbiedingen. Bekijk: Hoe foto's te optimaliseren met de Amazon Seller-app

  • Door Amazon goedgekeurde apps en diensten van derden via het Seller Central Partner Network om te helpen met het bijhouden van prestaties, rapportagetools, klantgegevens en meer.

  • Seller University biedt educatieve hulpmiddelen en tools om te leren en te groeien als een Amazon verkooppartner.

  • Doe een beroep op Amazon Selling Coach om uw verkoopsucces te vergroten.

 

Wat is Amazon's Aanbevolen aanbod? En hoe werkt het?

De Amazon Featured Offer (voorheen Buy Box) is een aanbieding voor nieuwe producten die wordt weergegeven op een productdetailpagina met een Add to Cart-knop.

 

Je aanbiedingen komen in aanmerking voor de Aanbevolen Aanbieding als je een account voor professionele verkopers hebt. Controleer je huidige accounttype en upgrade naar Professional als je dat nog niet hebt. Zie voor meer informatie Uitgelichte aanbieding worden.

 

Als meerdere verkopers hetzelfde product in nieuwstaat aanbieden, kunnen ze concurrerend in aanmerking komen voor de Aanbevolen aanbieding en het vak Andere verkopers op Amazon voor dat product.

 

Je kent Frederik Vermeire misschien van :


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.