Vrijdag 2 december was WiSEO de trotse gastheer van de eerste Belgische Mautic meetup. Mautic is een open source marketing automation tool. De bedoeling was om Mautic ervaringen en kennis te delen.
Marketing Automation is al op vele conferenties een buzzwoord gebleken maar echte invullingen (grote multinationals buiten beschouwing gelaten) rond marketing automation zijn er op dit moment nog niet. In Nederland werd in het najaar van 2016 al een NL meetup georganiseerd.
Dit gaf mij het teken om de eerste Belgische meetup te organiseren. 3 andere enthousiaste Mauticers waren er ook aanwezig. Thanks dus aan Arne, Aaron en Stephane.
Enkele sfeerbeelden :
Wat is Mautic eigenlijk?
Voor iedereen die Mautic nog niet kent, eerst een korte introductie over de tool. Mautic is als marketing automation tool een nieuwe speler in het veld en onderscheidt zich volledig zijn open source karakter. Dit betekent dat je vrij bent om Mautic kosteloos te gebruiken, de verzamelde data niet wordt gedeeld met derden en altijd toegankelijk is. Daarnaast vereist de implementatie van Mautic geen grote aanpassingen aan je website en organisatie.
Hoe start je met marketing automation en dus Mautic?
Software is leuk, maar software volgt altijd strategie. Op Conversion Day was ik de gelukkige getuige van een knappe presentatie van Tim Karpisek van Raak over het opstarten van marketing automation. Met een gemakkelijk framework kunnen we de GET-TO-BY strategie opstarten.
De presentatie van de eerste Mautic mareting automation meetup (02/12/2016)
Bekijk de slideshare presentatie.
Meer weten over Mautic?